Monday 26 March 2012

- TERAPI OZON MENYIHATKAN DARAH



Selama ini, kita hanya mendengar Cuci Darah untuk orang-orang yang mengalami kerosakan   buah  pinggang.  Alangkah  baiknya  jika  kita  dapat   mengelak  buah pinggang daripada rosak.


Cara yang terbaik mengelak buah pinggang rosak adalah dengan  mengamalkan Gaya Hidup Sihat,makanan sihat dan seimbang, kurang mengambil gula, bersukan, tidak merokok, tidak minum alkohol, kurangkan stress berlebihan dan rihat yang mencukupi.

Mengikut data ‘National Renal Registry’ penyumbang utama kepada kerosakan buah pinggang ada lah penyakit Kencing Manis. Kesemua pesakit kencing Manis akan mengalami kerosakan buah pinggang setelah 5 ke 15 tahun walaupun memakan ubat kencing manis dan akhirnya mereka pasti memerlukan bantuan Mesin Haemodialisis.
Kencing manis pula adalah penyakit Metabolisma yang disebabkan oleh kegagalan badan kita untuk mengawal metabolism gula. Ini terjadi disebabkan oleh kegagalan organ Pancreas untuk menghasilkan Insulin mencukupi ataupun Insulin yang dihasilkan tidak begitu berkesan untuk mengawal gula dalam badan kita.
Penyakit ini sangat terkait rapat dengan pemakanan kita seharian, malah ianya terjadi disebabkan oleh salah pemakanan yang kita lakukan. Pengambilan gula yang berlebihan setiap hari dari zaman kanak-kanak sehingga dewasalah  yang menyebabkan organ pancreas kita ‘burn out’ disekitar umur 40an, jadi anda akan disahkan Kencing Manis dalam sekitar umur 45 tahun.
Pemakanan sumber karbohidrat (nasi, mee, bihun, roti dan kueh) yang berlebihan juga membantu mempercepatkan penyakit kencing manis menyerang kita.

Pemakanan  sumber Protein (Daging, Jantung, Hati, Paru, Limpa, kerang, bilis,sardin kekacang) berlebihan akan menjadikan uric acid tinggi dan akhir nya mendapat penyakit  GOUT.

Seterusnya pemakanan sumber lemak (Udang, Ketam, santan, telur, makanan segera) yang tinggi dan berlebihan akan menyebabkan tahap Kolesterol yang tinggi.

Seterusnya akibat dari kombinasi pengambilan pemakan gula, protein dan lemak yang tinggi dan berlebihan ini akan menyebabkan berbagai penyakit lain seperti lemah jantung, serangan jantung akut, stroke, Rhematoid Arthritis, SLE, Psoriasis, kanser dan lain-lain penyakit.

Kesimpulannya pemakanan adalah punca utama kepada segala jenis penyakit! Nabi muhamad pernah bersabda bahawa punca dari segala penyakit adalah dari perut.

Darah sentiasa mengalir membawa oksigen, zat-zat makana, bahan-bahan toksid dan sisa-sisa perkumohan  ke mana-mana organ diseluroh badan manusia. Kemudian darah di alirkan ke buah pingang untuk proses pembersihan dan bahan-bahan buangan dan toksid akan dikeluarkan melalui air kencing. Allah telah menjadikan Darah manusia dengan sebaik-baiknya, di mana setiap 120 hari darah lama di ganti dengan pembentukan sel darah baru supaya fungsi darah sentiasa optima.

Keadaan diatas diterukkan lagi dengan pencemaran makanan melaluai berbagai bahan kimia bertoksid ataupun carcinogenic seperti perasa tiruan, preservative, pewarna tiruan, racun serangga dan baja-baja kimia. 

Pengambilan minum yang berklorin dan  berkabonate serta  dengan berbagai  kimia perasa tiruan, preservative dan pewarna tiruan. Pencemaran udara yang teruk juga menambahkan  beban toksid dan kekotoran dalam darah kita.

Akibatnya pemakanan yang salah dan pencemaran yang melampaui dan berterusan diatas maka darah kita akan sentiasa tidak berada ditahap optima dan akhirnya mendatangkan berbagai penyakit ataupun akan menerukkan keadaan penyakit yang sedia ada.

Dalam hal ini rawatan ozone sudah pasti dapat membantu untuk membersihkan darah kita dengan membekalkan tahap oksigen yang tinggi, mencegah sel-sel darah merah dari terkumpul dan dengan itu melancarkan pengalirannya. Dalam masa yang sama ozone mampu menyahtoksidkan bahan –bahan yang tidak diingini didalam darah. Ozone juga mampu merangsang daya tahan badan kita untuk menjadi lebih kuat melawan sebarang penyakit.

Ozone mampu membaik pulih system darah dengan membersihkan nya dan menyihatkan nya serta mampu mencegah berbagai penyakit dan membantu merawat ataupun mengurangkan bebanan komplikasi penyakit seseorang.


1 comment:

  1. I have been suffering from a deadly disease (Hsv) for the past 3 years now, I had spent a lot of money going from one places to another, from churches to churches, hospitals have been my home every day residence. Constant checks up have been my hobby not until this faithful day, I was searching through the internet, I saw a testimony on how Dr Onokun helped someone in curing his (Hsv) herpes disease, quickly I copied his email which is Dronokunherbalcure@gmail.com just to give him a test I spoke to him, he asked me to do some certain things which I did, he told me that he is going to provide the herbal cure to me, which he did, then he asked me to go for medical checkup after some days after using the herbal cure, behold I was free from the deadly disease, he only asked me to post the testimony through the whole world, faithfully am doing it now, please brothers and sisters, he is great, I owe him in return. if you are having a similar problem just email him on : Dronokunherbalcure@gmail.com

    ReplyDelete