Saturday 24 March 2012

- RAWATAN ALTERNATIF KANSER



RAWATAN KANSER

Rawatan kanser yang standard adalah ‘pembedahan’, ‘Kimoterapi’ dan ‘Radioterapi’. Ketiga-tiga bentuk rawatan ini sahajalah yang dianggap ’main stream’ iaitu bentuk rawatan sah yang diterima pakai oleh dunia rawatan moden dan juga yang di iktiraf oleh Kementerian Kesihatan Malaysia dan juga semua  syarikat Insurance. Sebarang rawatan di luar dari ketiga-tiga rawatan diatas dianggap sebagai ’Rawatan Alternatif’ ini termasuk rawatan secara Islam, rawatan perubatan china, rawatan Herbal atau apa-apa saja bentuk rawatan yang digunakan untuk membantu pesakit-pesakit kanser.

Di antara  Kaedah rawatan HERBAL  yang terkenal dan dianggap berkesan dan paling mujarab untuk membantu pesakit-pesakit kanser adalah:


1.      KELADI TIKUS

2.      SABAH SNAKE GRASS

3.      B17 AMIGDALIN


Rawatan herbal untuk produk-produk diatas dipasarkan dan dianggap sebagai ’makanan tambahan’ (food supplement) untuk membantu merawat pesaki-pesakit kanser. Makanan adalah sebenarnya ubat yang paling berkesan untuk merawat sebarang penyakit dan penyakit sebenarnya berpunca dari makanan yang kita makan sejak bertahun-tahun!.  Itu lah hakikat nya.  Pendekatan konsep rawatan melalui pemakanan yang sehat dan betul mengikut penyakit yang berkaitan adalah yang terbaik sekali.

Herbal-herbal ini memang biasa digunakan sejak turun temurun sebagai perubatan untuk kesihatan tetapi pengunaan nya didalam bentuk primitif seperti  direbus untuk diminum pati air nya atau di buat dalam bentuk teh untuk di minum atau pun dimakan daun, buah atau akarnya.

Dengan perkembang teknologi terkini maka herbal-herbal ini sudah boleh diproses secara lebih baik dan di ambil ’ekstrak’ nya untuk memberikan kesan ubat yang lebih bagus. Walau bagaimanapun banyak herbal ini yang diproses secara biasa saja dan di isikan didalam kapsule, sebenarnya kita hanya memakan habuk-habuk kayu atau daun-daun yang telah dikeringkan jadi tidak banyak manafaat kesihatan yang dapat diberikan ataupun boleh memberikan kesan samping pada buah pinggang dengan pengambilan jangka masa yang lama. Daun Belalai Gajagah yang di ’blander’ juga tidak dapat memberikan hasil ubat yang terbaik untuk di manafaat oleh pesakit-pesakit kanser. Bentuk ’extract’ adalah mudah larut dalam air dan senang diserap oleh badan kita dan mampu untuk memberikan kesan ubat yang sebenar yang diperlukan oleh badan kita.

Produk yang kita pasarkan di www.rawatankanser2u.blogspot.com adalah semuanya dalam bentuk ‘extract’ yang telah dihasilkan melalui teknologi cangih BIOTEK dan kilang yang bertaraf‘ GMP’.  Produk-produk  ini dijamin dan mampu menghasilkan kesan ubat yang terbaik untuk membantu mencegah ataupun merawat penyakit-penyakit kanser yang berkaitan.

2 comments:

  1. Salam, Very good info and the blogger have done a good job.

    My only comment is the font and the back ground cclour make the statement not clear to read.

    Thank

    Jay Dee
    MAA Takaful

    ReplyDelete
  2. Walaikum salam, thank you for your comment.

    regards
    mr.ozone

    ReplyDelete