Thursday 22 March 2012

- PERLUKAH CUCI DARAH


PERLUKAH CUCI DARAH?


Allah telah mencipta manusia dengan sistem yang sangat hebat. Darah kita telah dijadikan dengan sebaik-baiknya. Apakah pembersihan dengan penciptaan dan pengantian  darah baru setiap 120 hari didalam badan kita, akan berjalan dengan baik selamanya? Semakin umur kita meningkat maka semakin lemah dan perlahan proses didalam badan kita. Penyakit-penyakit yang muncul seperti Kencing Manis, Darah Tinggi, Gout, Tinggi Cholesterol ataupun lemah Jantung akan menerokkan lagi keadaan.

Amalan pemakanan dan  minuman kita yang tidak sehat menyebabkan berbagai penyakit timbul. Ini di terukkan lagi dengan gaya hidup kita yang kurang sehat seperti merokok, alcohol, makan berlemak tinggi, stress yang tinggi dan tidak bersenam. Keadaan persekitaran kita yang kotor dan terdedah dengan berbagai bahan-bahan toksid dan beracun secara otamatis menyumbang kepada kelemahan sistem badan kita.

Gaya hidup sihat yang kadang sukar dilakukan berserta dengan cabaran-cabaran diatas membuatkan cuci darah menjadi amalan yang baik untuk mengekalkan tahap kesihatan kita. Kekerapan yang dilakukan tergantung pada proses tanya-jawab(konsultansi) dan pemeriksaan kesihatan termasuk pemeriksaan darah.

Cuci Darah dianjurkan kepada:

1. Sihat tapi tidak mengamalkan gaya hidup sihat.
2. Sihat tapi kadang-kadang sahaja mengamalkan gaya hidup sihat.
3. Tidak sihat dan tidak mengamalkan gaya hidup sihat.
4. Sakit, terutama pada penyakit-penyakit  kronik

Proses Cuci Darah dapat membantu proses penyembuhan penyakit. Terapi ini menjadi lebih bermakna jika sama-sama berusaha untuk menjadi sihat dengan meninggalkan segala amalan buruk yang merosakkan kesihatan diri. Berhenti merokok, meninggalkan alcohol, kurang mengambil gula dan  bersenam adalah sangat-sangat dianjurkan. Mulakan hidup baru dengan mengambil banyak buah-buahan dan makan sayur-sayuran serta minum air yang bertapis tanpa chlorin.

Jangan sesekali meninggalkan ubat yang dimakan tanpa mendengar nasihat dari DOKTOR anda.

1 comment:

  1. I have been suffering from a deadly disease (Hsv) for the past 3 years now, I had spent a lot of money going from one places to another, from churches to churches, hospitals have been my home every day residence. Constant checks up have been my hobby not until this faithful day, I was searching through the internet, I saw a testimony on how Dr Onokun helped someone in curing his (Hsv) herpes disease, quickly I copied his email which is Dronokunherbalcure@gmail.com just to give him a test I spoke to him, he asked me to do some certain things which I did, he told me that he is going to provide the herbal cure to me, which he did, then he asked me to go for medical checkup after some days after using the herbal cure, behold I was free from the deadly disease, he only asked me to post the testimony through the whole world, faithfully am doing it now, please brothers and sisters, he is great, I owe him in return. if you are having a similar problem just email him on : Dronokunherbalcure@gmail.com

    ReplyDelete